luty 2021

1. Kancelaria Usług Księgowych Agnieszka Larysa Kubiak Slim VAT II

Nowy pakiet uproszczeń dla przedsiębiorców, czyli o SLIM VAT 2 słów kilka

Pierwszy pakiet uproszczeń nazywany SLIM VAT zaczął obowiązywać od 1 stycznia 2021 r. (z wyjątkiem niektórych przepisów, które wejdą w życie w innych terminach, m.in. zmiany w Tax Free). I choć ledwie zdążyliśmy się oswoić z wprowadzonymi przez Ministerstwo Finansów zmianami na horyzoncie pojawił się już kolejny projekt – SLIM VAT 2. Drugi pakiet SLIM […]

Nowy pakiet uproszczeń dla przedsiębiorców, czyli o SLIM VAT 2 słów kilka Read More »

Biuro rachunkowe - Larysa Kubiak - Gdańsk - Czy można pracownikowi wysłać PIT-11 mailem

Czy można pracownikowi wysłać PIT-11 elektronicznie lub e-mailem?

Wysyłka PIT-11 drogą elektroniczną do pracownika Wysyłka PIT-11 do pracownika drogą elektroniczną bardzo upraszcza komunikację. To wygodny sposób na dostarczanie korespondencji, nie tylko kadrowej. Oszczędza czas i ogranicza koszty pracodawcy. W 2023 roku wysyłka PIT-11 mailem, czy drogą elektroniczną nikogo nie dziwi. Wielu przedsiębiorców zastanawia się jednak, czy taka forma doręczenia dokumentu jest właściwa. To

Czy można pracownikowi wysłać PIT-11 elektronicznie lub e-mailem? Read More »

Kancelaria-Usług-Księgowych-Agnieszka-Larysa-Kubiak-zmiana-formy-opodatkowania

Zmiana formy opodatkowania – co wybrać w 2021 roku?

Jakie formy opodatkowania mamy do wyboru? ✅ skala podatkowa (zasady ogólne) – stawka podatku 17% do wysokości 85 528 zł dochodu. Po przekroczeniu tego dochodu płacimy już stawkę 32%, ✅ podatek liniowy – stawka podatku 19%, zawsze taka sama niezależnie od wysokości naszych dochodów, ✅ ryczałt ewidencjonowany – podatek wyliczany od przychodów – nie ma

Zmiana formy opodatkowania – co wybrać w 2021 roku? Read More »